Ale z tego co się orientuje to chyba nikt jeszcze takiego wynalazku na forum nie testował.
Mogę Ci zrobić fotkę 1.6 BSE + LPG z tymi dystansami jak na seryjnych sprężynach stoi auto.
Auto nie jest moje, ale koledze z pracy instalowałem taki wynalazek i w kilku innych autach.
Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
akurat w moim wypadku +20mm z tyłu zdecydowanie bardziej by się przydało - i pozostaje pytanie do ogarniających sprawy technicznie: czy jest to całkiem bezpieczne tzn. wszystko inne będzie pasować PnP, nie ma szans wysunięcia się itp itd?
Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia, ja dalem podkladke dodatkowa 8mm i podniosla tyl o jakies 15mm, wiec kup to i odpowiednio doszlifuj bo bedzie koza. O podkladkach z ttki juz pisalem kiedys tutaj.
Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia
dzięki - tak to poniekąd z którego opisu zza granicy wyglądało
muszę zmierzyć, ale jestem prawie pewien, że jeśli tył powędruje mi na pusto ok. 2x20mm to przy obciążeniu będzie gites - wczoraj po zatankowaniu, wsadzeniu dzieciaków i bagaży miałem błotnik z tyłu ledwie odrobinę nad obrysem opony. a sam w trasy praktycznie nigdy nie jeżdżę i do pracy mogę jeździć kozą
btw. czy dołożenie tych podkładek wymaga robienia potem geometrii?
Przy podkladce 20mm to ci pojdzie znacznie wyzej do gory, bo to jest dzwignia
dzięki - tak to poniekąd z którego opisu zza granicy wyglądało
muszę zmierzyć, ale jestem prawie pewien, że jeśli tył powędruje mi na pusto ok. 2x20mm to przy obciążeniu będzie gites - wczoraj po zatankowaniu, wsadzeniu dzieciaków i bagaży miałem błotnik z tyłu ledwie odrobinę nad obrysem opony. a sam w trasy praktycznie nigdy nie jeżdżę i do pracy mogę jeździć kozą
btw. czy dołożenie tych podkładek wymaga robienia potem geometrii?
Teoretycznie nie, praktycznie tak, przynjamniej u mnie wymagalo to niewielkiej korekcji, ale wpire ja obnizalem auto o ponad 60mm.
czy jest możliwość stwierdzenia producenta i modelu sprężyn w momencie, gdy są zamontowane - gdzie ew. szukać oznaczeń? sprawdziłbym, czy aby na pewno siedzi wszystko tak jak na fakturze z warsztatu a jeśli nie to reklamacja
Sprężyny Lesjo mają nabite białe numery sprawdź je koniecznie, bo faktycznie dziwna sprawa wyszła u Ciebie po wymianie.
Moze w ten sposob, ale wiem, ze przy dlugiej sztywnej sprezynie HD potem jest problem dogiac taki wahacz znow na miejsce. A tu jeszcze bonusowe 2-3cm :szeroki_usmiech
Skoro masz nowe sprężyny, to masz gwarancje Pomierz wszystko i napisz do producenta reklamacje, a nie ceruj jakimiś podkładkami.
tak zamierzam, jak tylko znajdę fakturę.
poza tym mam fakturę z warsztatu na sprężyny + montaż - niby dobrze, ale pewnie musiałbym ze 2 tygodnie trzymać auto na cegłach w celu tzw. rozpatrzenia gwarancji albo zainwestować w jakiekolwiek sprężyny + 2x geometria aby móc jeździć, a to dodatkowe $$$. biorąc pod uwagę cenę nowych sprężyn na tył (~220PLN) lub ww. podkładek (~50), chyba wygodniej jednak mi będzie zainwestować od siebie kilka groszy i tylko na jeden dzień zostać bez auta (albo reklamacja sprężyn -> jak wymienią to sprzedaję i odzyskuję część pieniędzy, albo podkładki - wsadzam i jeżdżę).
co do "naprawy" podkładkami - na pewno lepiej byłoby wsadzić idealne sprężyny i zapomnieć. oczywiście rozważam też opcję wsadzenia nowych, porządniejszych sprężyn, tylko boję się trochę, że coś znów będzie nie tak z docelową wysokością tyłu auta :evil:
btw. przy okazji rozbierania zawiasu i konieczności zrobienia geometrii, chętnie bym sobie porobił wszystkie elementy gumowo-metalowe z tyłu (120k przebiegu, nic nigdy nie ruszane od nowości). taką listę znalazłem na forum vwgolfv.pl:
i teraz pytanie - czy to wszystko, co się zużywa, czy czy coś jeszcze, ew. coś wyrzucić z listy?
na trzepakach " wszystko sprawne", ale zdecydowanie na dłuższych łukach czuć, że cośtam z tyłu nie pracuje idealnie, tzn. auto nie jedzie do końca tak, jak powinno
Leonn taka reklamacja była by bezpodstawna, bo Czernobyl ma w bagażniku LPG a producent sprężyn nie zakładał takiego dodatkowego obciążenia.
Czernobyl przy sprężynach lesjo 20 wszyscy piszą w tym wątku, że mają idealną wysokość. Pytanie tylko, jak z twardością bo z tego co pamiętam to pisałeś że już do twardości lesjo 19 musiałeś się przyzwyczajać. Jeżeli chodzi o podkładki to te z Audi TT to jak dla mnie to nie jest druciarstwo. Z tego co pisze Tippo gdzie dał dodatkową podkładkę 8mm i auto podniosło się o 15mm to teoretycznie te od Audi mając dodatkowe 5 mm gumy powinny podnieść auto o jakiś 10mm a to już jest coś.
na pewno lepiej byłoby wsadzić idealne sprężyny i zapomnieć. oczywiście rozważam też opcję wsadzenia nowych, porządniejszych sprężyn,
Moim zdaniem jest coś nie tak z tymi sprężynami, przecież już raz wymieniałeś, a tego elementu praktycznie się nie wymienia.
Ja po wymianie zapomniałem, że jest problem z tylnym zawieszeniem, a mam Lpg i wożę rowery na haku.
Zamieszczone przez aronus
taka reklamacja była by bezpodstawna, bo Czernobyl ma w bagażniku LPG a producent sprężyn nie zakładał takiego dodatkowego obciążenia.
Ale jego auto z pustymi zbiornikami nie trzyma wymiaru, a wymieniać na markowe sprężyny po to tylko żeby efekt był taki sam jak na wadliwych ori to trochę bez sensu.
Podkładki maja sens, ale nie w przypadku jeśli sprężyny maja wadę i nie trzymają wymiaru po zaledwie 6 miesiącach od załażenia.
low-raider, dzięki - jako poglądowe wystarczy leonn znając polskie realia, to stałbym z autem na cegłach miesiąc i przerzucał mailami z producentem/dystrybutorem. na ten moment rozważam, jak sprawić, by było dobrze, a kwestię ~200PLN za sprężyny wolałbym rozważać mając do dyspozycji sprawny samochód.
a w ogóle na ori sprężynach to 100% zbiornika LPG + 1/3benz oznaczała oponę równo z rantem+100% obcier o progi zwalniające, czyli cały czas tył jest sporo wyżej niż był, natomiast przód jest również wyżej(różnica jest większa lub przynajmniej bardziej widoczna na ori springach), co sprawia, że całość mnie trochę martwi, bo na autostradach miewam odczucie bycia "podwiewanym"
btw. da się w ogóle gdzieś w PL kupić te podkładki z audi, czyli 8J0 512 149?
na ori sprężynach to 100% zbiornika LPG + 1/3benz oznaczała oponę równo z rantem+100% obcier o progi zwalniające, czyli cały czas tył jest sporo wyżej niż był, natomiast przód jest również wyżej(różnica jest większa lub przynajmniej bardziej widoczna na ori springach),
Moim zdaniem niepotrzebnie wymieniałeś przednie sprężyny, zresztą sam to już zauważyłeś.
Co do tyłu to napisz meila bezpośrednio do Lesjo zobaczysz co Ci odpowiedzą, to nie jest firma kogucik, co by miała klientów olewać.
A te stare ori sprężyny masz jeszcze?
Zamieszczone przez czernobyl
da się w ogóle gdzieś w PL kupić te podkładki z audi
Czernobyl przeanalizuj jeszcze ten wątek:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5918179-Best-springs-2013-GLI-!&p=84892158&viewfull=1
Bo z tego co przeskanowałem to tył tego auta podniósł się o 1,5 cm po zastosowaniu podkładek od Audi.
Druga sprawa, że na zdjęciach widać, że stare podkładki były dosyć mocno ugniecione co wskazuje, że przy wymianie sprężyn należy chyba jednak wymienić podkładki na nowe, przynajmniej ja bym teraz wymienił jakbym zmieniał sprężyny.
niestety - nie upomniałem się po wymianie i przepadły. mój błąd. chyba trzeba będzie się na forumie ogłosić, że kupię ori springi front do BGU/BSE/BCA
coś czuję, że w ASO Audi cena podkładki ~= cena aftermarketowej sprężyny tył :lol:
na tyle, na ile pozwoliła dziś pogoda, kucnąłem i próbowałem sfilmować tylne sprężyny - ale żadnych znaków na nich nie widać, możecie mnie pokierować gdzie szukać ew. śladów znaków producenta?
co do pisania do lesjo - jak tylko się upewnie, że na pewno mam ich sprężyny z tyłu (HGW co tam warsztat zrobił skoro tylko u mnie wygląda tak pokracznie), to na pewno napiszę do nich z podpórką zdjęciową
w ogóle to chodzi mi po głowie myśl, że najlepszym -czysto teoretycznie- setupem na wysokość autka będzie powrót do ori sprężyn z przodu i obecne springi + podkładki z audi z tyłu. przód powinien spaść ze 25-30mm, a tył podskoczyć o 15-20mm i będzie gites
znalazłem fakturę i jestem trochę w tej części ciała tam z tyłu - tzn. nie mam modelu sprężyn na fakturze; wlazłem pod auto i kompletnie nie widzę żadnych oznaczeń na nich (ani żadnego tekstowego nadruku, ani też symboli barwnych). proszę nie kopać leżącego i już nie piszcie mi, że powinienem był uważać bardziej przy odbiorze itp itd; w każdym razie mogę sobie reklamować po pół roku od odbioru - będzie moje słowo przeciwko ich, choć oczywiście zostawiłem im numerki sprężyn jakie mają zostać zamontowane i zostałem zapewniony, że tak tak, oczywiście. Mogę tylko zgrzytać zębami, że warsztat, który rzetelnie załatwiał wszystkie moje mechaniczne problemy przez wcześniejsze 9 lat w ostatnim roku porobił mnie -jak się okazuje sporo po fakcie- po raz drugi
teraz mam zgryz - bo z punktu widzenia mojego tyłka (twardość, zachowanie auta - również załadowanego) jest OK, tylko brakuje mi tych 2-3cm z tyłu do góry. cały czas mam dylemacik, czy inwestować w prawilne sprężyny (lesjo 19/20) czy dołożyć te podkładki 29mm.
na pewno przodu ruszał nie będę, bo przyjemnie się obecnie jeździ po krawężnikach bez konieczności ciągłego obchodzenia się jak z jajkiem oraz super jest to, że przód praktycznie w ogóle nie "nurkuje", nawet przy ostrzejszym hamowaniu.
jeśli ktoś to czyta, to bardzo bym prosił o spojrzenie stronę wcześniej i spojrzenie na proponowaną listę części gum - met do wymiany z tyłu, czy to wszystko, czy nie za dużo itp itd. Chodzi mi o to, żeby skompletować wszystkie zabawki do zawiasu, zrobić raz a porządnie, potem geo i cieszyć się jazdą
-------
EDYTKA: kupiłem i zleciłem włożenie podkładek podwyższających +20mm. niestety, po krótkiej jeździe próbnej okazało się, że autko podniosło się znacząco więcej niż o wspomniane 20mm, ale nie to było problemem - na wybojach tył zaczął się zachowywać jak piłeczka pingpongowa (czyżby za wysoko=>powyżej skoku amortyzatora?). w każdym razie zleciłem natychmiastowy demontaż. uboższy o 200pln z portfela jestem mądrzejszy o wiedzę, że ww. podkładki nie bardzo jednak pasują do sprężyn twardszych niż standardowe wynalazki skody :evil:
Witam
Posiadam Octavię II Tour Kombi 1.6 z LPG i hakiem. Zamierzam zmienić sprężyny tylne i zastanawiam się nad Monroe 3349 i Lesjofors 4285720. Przewertowałem temat, ale może ktoś jeszcze podsumuje krótko. Generalnie jeżdżę w aucie sam, ale raz na tydzień przewożę 3-4 osoby i jakieś bagaże.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
Komentarz